2020. április 2., csütörtök

Matematika_ápr.2.,csütörtök

Jó reggelt kívánok!

Olyan gyönyörű napra ébredtünk, hogy itt az ideje megtanulni a kétjegyűvel való írásbeli szorzást! ;-)
Eddig még csak az egyjegyűvel valót tudtátok, de mától megváltozik az életetek! ;-) :-D

1. Mielőtt belecsapnánk, kicsit tornáztasd meg az agyad egy kis fejben való szorzással:
https://wordwall.net/hu/resource/800247/matek/szorz%c3%a1s


2. Most kell nagyon figyelned, mert lépésről lépésre leírtam, hogyan lehet írásban kiszámolni azt, mikor egy számot kétjegyű számmal szorzunk meg!

Ne csak rohanva olvasd át, hanem lépésről lépésre értelmezd!



Ugye, hogy nem is olyan nehéz???


Írtam még néhány példát:


3. Írd le ezeket a szorzásokat a füzetedbe, s próbáld meg egyedül is kiszámítani őket! Segítségül használhatod ezt a "puskát"!


4. Gyakorlás:

- Levinek, Krisztiánnak, Krisztofernek, Zolinak, Lorenzónak + akiknek a szülei dolgoznak

TK. 112.o./2. a, b, d --> füzetbe

- a többieknek:

TK. 112.o./2. a, b, c, d, e --> füzetbe

Becslést és ellenőrzést senkitől nem kérek, csak magukat az írásbeli szorzásokat!


E-mailben kérem elküldeni a füzetképeket!!!


Remélem, tetszik a feladat!

További szép napot kívánok!




Ének_ápr.2.,csütörtök

Gyerekek!

1. Sokan úgy küldtétek vissza az előző órai füzetképet, hogy a másolt szöveg fölé nem írtátok oda, kiről szól. Ezért MOST nyisd ki az ének füzetet, s nézd meg, a "született:1882-ben Kecskeméten" fölé odaírtad-e, hogy: Kodály Zoltán élete, munkássága. Ha nem, pótold!!! Ez nagyon fontos!

2. Ha ezzel megvagy, nézd át, amit lemásoltál, s töltsd ki az alábbi űrlapot, majd kattints a küldés gombra! Ki kell jelölnöd a linket, másolnod, beillesztened a böngészőbe. Így tudtok arra az oldalra ugrani.

Űrlap: https://forms.gle/SZmTzJ7wXwwKk7Tp8

3. Az elkövetkezendő ének órákon Kodály Zoltán egyik legnagyobb, s leghíresebb művével, a 'Háry János'-sal fogunk foglalkozni.
Ez a mű eredetileg öt kalandból álló, 1926-ban, a Magyar Állami Operaházban bemutatott daljátéka. A darab jelentősége elsősorban abban áll, hogy általa a magyar népdal bekerült a magyar színházakba. A külföldi színházakba nem tudott, de a mű szerzője 1927-ben a daljáték legjellegzetesebb dallamaiból összeállított egy hat tételes zenekari művet. Ennek az ősbemutatója New Yorkban zajlott le és Kodály Zoltán egy csapásra világhírnévre tett szert.


4. Másold be ezeket az adatokat a füzetedbe:



Kodály Zoltán: Háry János

-       műfaja: opera
-       a darab jelentősége abban áll, hogy általa a magyar népdal bekerült a magyar színházakba


Szereplők:

Főbb szereplők

Szerepük:
Háry János
nagyotmondó obsitos
Örzse
Háry János szerelme
Marci bácsi
császári kocsis
Ferenc császár
magyar császár
Császárné
Ferenc császár felesége
Napóleon
francia császár
Mária Lujza
Mária Lujza és Ferenc császár lánya, Napóleon felesége
Ebelasztin
francia lovag


Helyszínek:

Előjáték: a nagyabonyi csárda
1. kaland: a határszélen
2. kaland: a bécsi Burg udvarában
3. kaland: Majlandban
4. kaland: a Burgban Háry János szobája
Utójáték: a nagyabonyi csárda



Ezekkel a feladatokkal április 7-re kell készen lenned!!!



FEJLESZTŐ 04.02.

 Fejlesztő foglalkozás


 Mára egy kis magyar gyakorlás. Szörnyen jó fejekkel találkozhat itt! 😁

https://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=233&select_osztaly_search=1-4-osztaly&select_tantargy_search=magyarirodalom&select_temakor_search=osszes-temakor

Beküldendő nincs.

TECHNIKA 04.02.


Minden ház ablakában legyen szív!

Nagyon sokan vannak azok, akik ebben a nehéz helyzetben is dolgoznak.
Nap, mint nap eljárnak a munkahelyükre. Ők nem tudnak otthonról dolgozni.
 Biztos van a te családodban is ilyen ember.
Elindult az országban egy nagyon kedves kezdeményezés.
Aki csak teheti, piros szívet ragaszt ki otthonának egyik ablakába.
Ha látják ezeket a szíveket az egészségügyi dolgozók, a bolti dolgozók, postások, rendőrök, polgárőrök, katonák, mentősök, tűzoltók … érezni fogják, hogy velük vagyunk.
Így fejezhetjük ki hálánkat, köszönetünket a munkájukért. 😊
A te feladatod: Rajzolj ( fess, vágj ki ) egy szép piros szívet és anya, vagy apa segítségével ragaszd ki az ablakba! 

Beküldendő: egy kép az ablakról. Határidő: 04.03.

FOGALMAZÁS 04. 02.



Azt gondolhatjátok, hogy a mai modern világban már nem kell levelet írni, de tévedtek.
Ha e-mailt írunk, az is levélnek számít.

A fogalmazás munkafüzet 59. oldalán Varró Dániel Miért üres a postaláda mostanába? című versének részletét olvasd el!

A 2. és a 3. feladat leveleit is olvasd el!

Írd le a vázlatot a fogalmazás füzetbe:
                                                           42. óra                                              04. 02.
  
 Levél írása
       A levél a kapcsolatteremtés és a kapcsolattartás írásos eszköze.

       A levélnek van: - feladója  ( Te vagy, aki küldöd a levelet.)
                                 - címzettje  ( Az a személy, akinek küldöd a levelet.)

      A levélben van: - megszólítás ( például: Kedves mama!)
                                - tárgy  ( Miről szól a levél? Amit el akarunk mondani.)
                                - búcsúzás ( Elköszönünk.)
                                - aláírás ( A saját nevünk.)
                                - dátum ( Mikor írtuk a levelet.)

        A levél fajtái: - személyes, magán (Családtagnak, barátnak írt.)
                               - hivatalos ( Iskolának, tanító néninek írt.)
______________________________________________________________________________

Formailag így kell kinézni egy levélnek: 
Megszólítás

________________________________________
________________________________________
________________________________________
                   ________________________________________

            Búcsúzás
            Dátum
                                                                       Aláírás

Beküldendő: a munkafüzet 61.o. 4. b és az 5. a feladat.
Határidő:04.06. hétfő 

NYELVTAN 04. 02.

 Jó reggelt kívánok!

A mai órán gyakorolni fogunk.

A munkafüzet 94. oldalán a 3. feladat a és b részét kell megoldanod.

Az igéket felszólító mód, többes szám első személyben kell beírnod.

Egy kis ismétlés: A felszólító módú igealakkal kérést, akaratot, parancsot fejezünk ki.
                            A felszólító mód jele a -j.
                            A többes szám első személy: T/1 = mi

A helyesírásra figyelj!
Ebben a feladatban -cs-t hallunk, de -ts-t írunk. Emlékezz a jelzőlámpás képre!  

Beküldendő: fotó a feladatról, határidő 04.07. kedd 

03.12. Református hittan

  Kedvesek! Ismerkedjetek meg Virágvasárnap történetével. Nézzétek meg a diavetítést (PowerPoint vagy más diavetítő szükséges). A történet...