2020. április 3., péntek

Német normál

Hallo!

Oldjátok meg!

Tk. 45/4

Mf. 27/6

Katolikus hittan


Kedves Negyedikesek!
Szeretettel köszöntelek benneteket.
Az óra címe: Szent István király Barátságban Istennel 4. osztály 27. lecke 90-92. oldal
Oktatási cél: Szent István király életútja
Képzési célok: a felelősségtudat és a felelősségvállalás képességének fejlesztése.
Szent István életén keresztül a felelősségvállalás fogalmának megértése, a mindennapi életre való alkalmazása. A felelősségnek súlyát és nehézségeit igyekezzünk megértetni, hogy vállalni kell.
Nevelési cél: Nehézségek során bizalommal forduljunk Krisztushoz. Imádságra nevelés, a felelősségvállaláshoz kapcsolódóan.

Kedves Gyerekek! A mai órán Szent István király élet újával ismerkedünk meg, mint államalapítóval, akinek köszönhetjük, hogy ezer éve fennáll Magyarország.
Az óra anyagának a feldolgozásához segédletek, ötletek:
Olvasd el Szent István király rövid történetét a tankönyv 90. oldalon. Nézd meg az első és második feladatokhoz tartozó rövid történeti összefoglalókat.


Szent István király tíz püspökséget alapított:
       Esztergomi érsekség / érseke az ország prímása, Győri püspökség, Veszprémi püspökség, Pécsi püspökség, Váci püspökség, Egri püspökség, Kalocsa-Bácsi püspökség, Csanádi püspökség, Bihari / Nagyváradi/ püspökség, Erdélyi (Gyulafehérvár) püspökség
A magyar vármegyék alakulása Szent István király idején
       Negyvenöt vármegye képződött ez időben, élükön királyi ispánokkal, latin nevükön comesekkel, akik a Karoling-kor grófjainak feleltek meg,

A 91. oldalon található 3. és 4. feladatokat türelemmel olvasd el. Gondold végig, hogy a törvényekre miért van szükség. Te most kiért vagy felelős?
A 92. oldalon olvashatod Szent Imre herceg halálát és az ország felajánlását.
Az országfelajánlás 1038-ban történt, Nagyboldogasszony ünnepén.
A Hartvik püspöktől származó legendában így olvashatunk erről: Végre Isten irgalmából, a százszoros jutalom díjára érdemesen, láz vette le lábáról a királyt, s mikor már nem volt kétséges halálának hamari napja, előszólította a püspököket és palotájának Krisztus nevét dicsőítő nagyjait; először megtárgyalta velük, hogy kit választanak helyette királynak. Majd atyailag intette őket; hogy az igazságot szeressék, de mindenekelőtt a kereszténység zsenge ültetvényén csőszködjenek. E szavak után kezét és szemét a csillagokra emelve így kiáltott fel:
„Ég királynője, e világ jeles újjászerzője, végső könyörgéseimben a szentegyházat a püspökökkel, papokkal, az országot a néppel s az urakkal a te oltalmadra bízom; nékik utolsó istenhozzádot mondva lelkemet kezedbe ajánlom.”
Ima: Egy szép, rövid imádság Szűz Mária égi közbenjárásáért.
Most segíts meg Mária, ó irgalmas Szűzanya!
Keservét a búnak, bajnak eloszlatni van hatalmad.
Hol már ember nem segíthet, a Te erőd nem törik meg.
Hő imáit gyermekidnek nem, Te soha nem veted meg.
Hol a szükség kínja nagy, mutasd meg, hogy anyánk vagy.
Most segíts meg Mária, ó irgalmas Szűzanya! Ámen
Ének: Magyar hazánk (Szent István himnusz):
Házi feladat:
A tankönyv 92. oldalán az 5. feladat: Szent István király nyomán írj rövid imádságot hazánkért.
Imádkozva értetek



Angol emelt

2020.04.03.  Angol emelt

Dear Kids!
Thank you for your homework.
A hf. megoldásait itt látod, ellenőrizd le, hogy jól dolgoztál-e.
Többen lehagytátok a mf. feladatában az "am, is, are" -t, pedig felhívtam rá a figyelmet.

Mf. 20. old. 2. feladatában személyes, vagy birtokos névmásokat kell beírni.
             I
            you
            he / she / it              ➤ személyes névmások
            we
            yot
            they


            my
            your
            his / her / its            ➤ birtokos névmások  ( utána mindig egy főnév áll )
            our
            your
            their
Fordítsd le szóban, csak úgy fog menni!

Mf. 20. old. 3. feladatához a mf. hátulján lévő CD-re van szükséged. Remélem van olyan eszközöd, amin le tudod játszani. ( CD lejátszó, számítógép, PS...)
                 - az 1.11 track-et keresd meg
                 - ezt kell lejátszani a feladat megoldásához
                 - A kérdésekre válaszolj a hallott szöveg alapján!
                 - Rövid válaszokat kell adnod.
Ha nem tudod lejátszani, akkor ezt a feladatot hagyd ki. ( Sajnos ezt a hanganyagot ide nem tudom egyelőre felvarázsolni. )
Az elkészült feladatokat küldd el a megszokott módon.
Határidő: 2020. 04. 06.
Have a nice weekend.
Andi néni

Német emelt

Kedves gyerekek!
Nézzétek át a 8-12. leckék anyagát!
Néhány gyakorló feladatot kaptok, amely segít felkészíteni a dolgozatra benneteket.
Készítsétek el ezeket a füzetben!

1. Írd be a sein ige helyes alakjait a mondatokba!

- Wer ........ du?
- Ich ....... Hans.
- Was ........ auf dem Fußboden?
- Auf dem Fußboden   ...........  der Teppich.
- Eva, Helga! Wo .........  ihr?
- Wir ......... hier, im Kinderzimmer!
- Klaus! Wer .........  auf dem Foto?
- Auf dem Foto .........  die Eltern.

2. Nézzétek át a tk.81./1. feladatát!Fontos a tanult szavak jelentése, és a névelője!

3. Pótold! Ein/ein/ - 

( Emlékeztek arra, hogy mely főnevek esetében nem teszünk ki semmit a szavak elé?

 - A többes számú főnevek esetén nem értelmezzük azt, hogy egy!   (Nincs ilyen: egyek asztalok!)

Hier ist ........ Mann. Er ist aber reich. Schau mal!......... Seeschiff!
Im Zimmer hängt ......... Bild. Es ist schön.
Auf dem Schreibtisch sind ..........  Schulbücher und .......... Bleistifte.
Petra ist .........  Schülerin in der Klasse. Dort steht .........  Frau. Sie ist Frau Klein.
hier ist ......... Apfel. Er ist süß.

4. Válaszolj a zárójelben lévő jelek alapján Ja-val (😊) vagy Nein-nal (😦)!
Használd a hosszú tagadást és a melléknév ellentétpárokat!

Ist die Milch kalt? (😦 )
..........................................................................

Ist has Heft schön? (😦)
..........................................................................

Ist der Lehrer traurig? ( 😦)
..........................................................................

Ist das Haus hoch? ( 😊)
.........................................................................

5. Nézzétek át a tk.  82./ 4.,5. feladatait!

Az írásbeli feladatokat kérem szépen a szokott módon elküldeni!

Határidő: április 6.

Angol Normál 04.03.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: Classroom instuctions- Osztálytermi utasítások

1. Tk 7.old/ 5a, b 
-Hallgassátok meg a mondatokat és ismételjétek el a hallott szöveg után.
Hanganyag: Page 7 Exercise 5a, 5b
 
A TK hanganyagait a következő linken találjátok:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu
A szerver nem mindig elérhető, mert sokan használják, próbálkozzatok többször, ha mégsem megy írjátok meg nekem.

- Olvassátok el és próbáljátok meg kitalálni mit jelentenek az utasítások!
Segítség: MF 82.old/ 1B Instructions

2. MF 82.old/ 1B Instructions
- Másoljátok le a mondatokat a SZÓTÁR füzetetekbe angolul és magyarul.- Fényképezzétek le!
- Tanuljátok meg! 

- Hallgassátok meg a hanganyagot, állítsátok meg, ismételjétek el az utasításokat, mondjátok el magyarul is mit jelentenek.

Játék:
- Hallgassátok meg az utasításokat és játszátok el, mutogassátok el , amit kér.
- Anyával, Apával, Tesóval játszátok el (ha van lehetőségetek, videochatben hívjátok fel egymást, és játszátok el egymással a játékot):
Először Ti mondjátok az utasításokat, Anya, Apa , Tesó megcsinálja, aztán cseréltek.

3.  A fényképet 2020.04.03. 19:00-ig küldjétek el az e-mail címemre.

Köszönöm szépen!

Szép hétvégét mindenkinek!

Enikő néni

04.03. Református hittan

Sziasztok! Újítunk egy kicsit, nézzétek meg a következő diavetítést:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis hittan/3h%C3%A9t/4.o.Vir%C3%A1gvas%C3%A1rnapt%C3%B3l h%C3%BAsv%C3%A9tig.20200325SzA.ppt

Ha nem sikerült, nem baj, dolgozhattok a Tankönyvben (66. oldaltól) és a Munkafüzetben (87. oldaltól) is. Jó pihenést a tavaszi szünetben, vigyázzatok magatokra, imádkozzatok! Szeretettel gondolok Rátok!

Matematika_ápr.3.,péntek

Jó reggelt kívánok!

1. Bemelegítő gyakorlat: fejben való szorzás

https://wordwall.net/hu/resource/892380/matek/szorz%c3%a1s-fejben-4-oszt%c3%a1ly

Pörgess 10-szer, írd le a füzetedbe a szorzásokat, majd számítsd ki őket fejben! A tanult módszereket alkalmazhatod!


2. Írásbeli szorzás gyakorlása

- 1. csoport: Levi, Krisztián, Krisztofer, Lorenzó, Zoli + akiknek a szülei dolgoznak:

Mf. 29.o./1.

és még a füzetbe kiszámítani becsléssel (tízesre) együtt: 35*27, 19*16, 93*23

- 2. csoport: a többiek + akik az 1. csoportban vannak, de mégis szeretnék kiszámítani az összes feladatot:

Mf. 29.o./1.

és még a füzetbe kiszámítani becsléssel (tízesre) együtt35*27, 19*16, 93*23, 44*55, 21*37

A becslésnél a szorzandót és a szorzót is kerekítened kell!


Segítség:

a munkafüzeti feladathoz:

a füzeti feladathoz:


Az összes feladat megoldását kérem e-mailben elküldeni!!!


Szép hétvégét kívánok!




FEJLESZTŐ 04.03.



 Mára egy kis matek gyakorlás. Jó munkát kívánok.

https://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=77&select_osztaly_search=2-osztaly&select_tantargy_search=matematika&select_temakor_search=szorzas-osztas

Beküldendő nincs.

ETIKA 04.03.



Tananyag: A VILÁGÖRÖKSÉG MAGYAR HELYSZÍNEI


 -Mi az a világörökség?
A világörökségi helyszínek olyan kulturális vagy természeti szempontból   egyedinek számító értékek, melyeket meg kell őrizni.
Minden ország kötelezettséget vállal arra, hogy a saját területén fekvő világörökségi helyszíneket óvja és megőrzi a későbbi generációk számára.
Feladat ( egyet kell választanod ) :
-        A világörökség részei Magyarországon, felsorolás a füzetben. vagy

-        1 magyarországi helyszín kiválasztása, rövid leírás készítése a füzetbe. vagy

-        Fotók küldése. vagy


-        Jártál már olyan helyen, ami a világörökség része? Mesélj! Írd le a füzetbe!

Egy kis segítség a témában:

Beküldendő: fotó az etika füzetben leírtakról, vagy képek. Határidő: 04.17.

KÖRNYEZET 04.03.


Írd le a vázlatot a környezet füzetedbe! 
          
                                           42. óra                                                      IV. 03.

Együttélés a családban

A család egy közösség, melyhez különböző korú emberek tartoznak.
Vannak közeli és távolabbi kapcsolatban lévő tagjai.
Jellemzője az összetartozás, a szeretet és a megértés.
A családtagok segítik egymást, gondoskodnak egymásról.
A közös programok, az együtt átélt élmények összefogják a családot.
_____________________________________________________________________

Kérlek készíts egy színes rajzot a családodról!

Olvasd el a Tankönyv 54-55. oldalát, beszélgessetek erről a családoddal!

Beküldendő: a környezet füzetről fotó (vázlat és rajz is).
Határidő: 04. 06. hétfő

03.12. Református hittan

  Kedvesek! Ismerkedjetek meg Virágvasárnap történetével. Nézzétek meg a diavetítést (PowerPoint vagy más diavetítő szükséges). A történet...