2020. május 11., hétfő

Informatika 05. 11.

Kedves Gyerekek!

Az előző házit 12-en azt megelőzőt 8-an nem küldtétek nekem! Nézzétek meg, hogy sikerült-e elküldeni, vagy pótoljátok!
A Code oldalán is a végére kellett érned már a feladatokkal. Azt is nézd meg, hogy minden feladatot megcsináltál-e! Lenyitod a felső menüt, ahol a leckéidet látod és ha van üres karika, azt még nem csináltad meg. Az elkészült feladatokat itt is százalékolom és értékelem. Gondolom az 5-ös a cél!

A mai órán a böngésző (program, mely alkalmas weblapok megjelenítésére) felépítésével foglalkozunk. Ezeket a fogalmakat tudni is kell!

  1. Írd le a füzetedbe:
    A BÖNGÉSZŐ RÉSZEI:
    Címsor: ide írod be az oldal pontos címét.
    Előre és vissza gombok: a megtekintett oldalak között mozoghatsz.
    Frissítés: újra betölti az oldalt.
    Leállítás: az oldal betöltésének, megjelenítésének megszakítása (az oldal betöltése közben a frissítés gomb helyén jelenik meg).
    Kezdőlap: a böngésző indításakor ez a lap jelenik meg.


    KERESŐK
    Az interneten található oldalak között tudunk vele keresni.
    Pl.: www.google.hu

  2.  Egy egyszerű keresés lesz még a dolgod. Írd a címsorba: www.google.hu
    A megjelenő oldalon a keresőbe pedig: okos doboz (az egyszervolt.hu oldalról már biztos ismerős)
    Megjelenik egy találati lista, amelyből a legelsőre kattints rá!
    A megjelenő oldalt fényképezd le és küldd el nekem a másolással együtt!
    Ha nem tudod lefényképezni: írd ki a füzetedbe, hogy milyen menüpontok találhatók a figura melletti fehér és az alatta lévő sárga mezőben és ezt küldd el!
    .
  3. Itt játszhatsz egy kicsit: VONATOS JÁTÉK
    Azt is megírhatod, hogy hány pontod lett!
Jó munkát és szórakozást a játékhoz!

A füzetet és a weblapot kérem fényképezni és küldeni ezen a héten az e-mail címemre!
 Code: CODE 4.B

Anita tanító néni
zoldinfo936@gmail.com

Angol emelt


2020.05.11. Angol emelt

Kedves Gyerekek!

Az előző órai lecke megoldását itt látod, ellenőrizd le!

Ma bővítjük a szabályt. Írd le a füzetedbe!

Have got / has got tagadás

I        have not got     a book. =     I haven't got a book.  ( Nekem nincs könyvem. )
You   have not got     a book. =     You haven't got a book. ( Neked nincs könyved.)
He   ⬊                                            He   ⬊
She  ➡ has not got    a book. =     She  ➡ hasn't got a book. ( Neki nincs könyve.)
It      ⬈                                           It      ⬈
We    have not got      a book. =     We haven't got a book. ( Nekünk nincs könyvünk.)
You   have not got      a book. =     You haven't got a book. ( Nektek nincs könyvetek.)
They have not got      a book. =      They haven't got a book. ( Nekik nincs könyvük.)

Tagadáskor a have és a got közé teszünk egy NOT szócskát.
Rövid alakban a have / has -t vonjuk össze a NOT szócskával.
 ( have not got---> haven't got
   has not got ---> hasn't got )

Ha a magyar jelentés nem fér oda, nem baj, segítségképpen írtam ide.

Tk. 29. old. 4. a) táblázata is ezt mutatja.
Alakítsd át a Tk. 29. old. 3. b) feladat mondatait tagadóvá és írd le a füzetbe! Rövid alakkal.
Pl: Tom has got a computer. ----> Tom hasn't got a computer.

A füzet képét kell elküldened.

Határidő: 2020.05.12.
Have a nice day.
Andi néni



05. 11. hétfő olvasás, környezet

Jó reggelt kívánok! 😊

Olvasás 92. óra

Ma ismét a Szövegértést fejlesztő munkafüzetet kell elővenned.
A 28-29. oldalon találod a feladatot, Ugrifüles, az illemtanár címmel.
Olvasd el a részletet és oldd meg a 3.,4.,6. feladatot.
Ha tetszett a történet, megnézheted a következő mesét.


Az elkészült feladatokat 05.12. kedd estig várom.

Környezet 48. óra 
A mindennapok tennivalói II.
Egy kicsit visszalapozunk a könyvben és az időben is.
A régi időkről olvashatsz a Tk. 42-43. oldalán.
Nagyszüleidtől, dédszüleidtől már hallhattál, arról, hogy milyen volt az élet, amikor ők voltak fiatalok. A téma nagyon érdekes, hiszen jövőnk csak akkor lehet, ha ismerjük a múltunkat.
A világ nagyon sokat változott, számodra elképzelhetetlen tevékenységekről is olvashatsz itt. 
A munkafüzet feladatait a 48-49. oldalon találod, ha van még olyan feladat, amit eddig nem készítettél el, most megteheted! 
Egy feladatról várom a képet.  
 A határidő még mindig május 15. péntek este.

Matematika_május 11.,kedd

Jó reggelt kívánok!


Ma elkezdünk foglalkozni a törtekkel. Tanultunk már róla 3. osztályban, most kibővítjük a tudásunkat.

Nézd meg az alábbi videót, figyeld meg, hogyan kell a törteket számokkal leírni!

https://www.youtube.com/watch?v=NtfAqKBJRT0

Amit nagyon fontos megjegyezned, hogy a törtvonal alá és fölé is kell számot írni. A törtvonal alá (ő lesz a nevező) azt a számot kell, ahány egyenlő részre felosztom az 1 egészet, a törtvonal főlé (ő lesz a számláló) pedig azt, amennyit kiválasztok az összes részből. Ha a számláló és a nevező ugyanannyi, azt hívjuk 1 egésznek.


Másold be ezt a füzetedbe:



Fényképezd le a füzetképet, s küldd el nekem e-mailben!!!



További szép napot kívánok!





Német emelt

Kedves gyerekek!

Nézzétek meg újra a tk.84./2. feladatát! Ki hol végzi a tevékenységét?

       1.            2.                      3.
Der Vater arbeitet im Arbeitszimmer.

        1.            2.              3.
Die Mutter kocht in der Küche.

Most ti is alkossatok mondatokat a füzetbe: tk.85./2. 
Figyeljetek a helyes sorrendre! 1. piros csoport 2. kék csoport 3. zöld csoport

Példa:
Gustav lernt im Kinderzimmer.  

Folytassátok a füzetben! 

Kérem a munkákat a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 12. 

03.12. Református hittan

  Kedvesek! Ismerkedjetek meg Virágvasárnap történetével. Nézzétek meg a diavetítést (PowerPoint vagy más diavetítő szükséges). A történet...